piątek, 7 sierpnia 2009

Ciekawa modyfikacja zdjęcia

Dziś przedstawiam krótką historię edycji pewnego zdjęcia - mimo że miałem nie umieszczać żadnych zdjęć świątyń to akurat tylko te przerobione krok-po-kroku zdjęcia miałem pod ręką :)
Jest to kościół p.w. Rozesłania Św. Apostołów w Chełmie - zdjęcia wnętrza prezentowałem we poprzednim wpisie
Na górze jest zdjęcie oryginalne - wyszło mi w miarę prosto, mimo że fotkę pstrykałem z ręki :)
Niby zdjęcie nie jest złe - ale czegoś mi w nim brakowało - postanowiłem to więc zmienić :)
Tak jak na wielu moich poprzednich zdjęciach - aby dodać trochę życia do tego obrazu - zastosowałem tryb mieszania o nazwie nakładka (efekty podobnych modyfikacji można zobaczyć tu albo tu).
Efekt wyszedł wg. mnie w miarę ciekawy, ale ten tryb mieszania ma jedną wadę - elementy jasne (np. niebo) rozjaśnia jeszcze bardziej, przez co wydają się białe, natomiast elementy ciemne przyciemnia tak bardzo że wydają się czarne. Na powyższym zdjęciu niebo przy lewej dzwonnicy jest właśnie za bardzo rozjaśnione. Postanowiłem to zmienić wstawiając część nieba z oryginału. (Oprócz zbyt jasnego nieba - problemem na zdjęciu jest też dziwna pomarańczowo-różowa plamka w prawym dolnym rogu zdjęcia - powstała najprawdopodobniej poprzez przesunięcie ręki przed obiektywem :) ale tym problemem zajmę się później)
Zdjęcie z niebem oryginału.
Kolejnym niechcianym efektem było zaciemnienie wszystkich okien i drzwi - je również podmieniłem na te z oryginału. Powyższe zdjęcie można traktować jako efekt końcowy - oczywiście w pewnym sensie. Ślady ręki usunę w którymś z następnych wpisów :)
Na razie efekt retuszu musi wystarczyć taki jak poniżej :) - złota zasada - jeżeli kolory na zdjęciu nie pasują do siebie to przerób je na czarno-białe.

A na samym końcu wersja końcowa - oprawiona w ramki.

2 komentarze:

  1. beautiful and the different colors. makes you wonder sometimes, is it the color, contrast and sharpness that make a photo so beautiful? well it's also the angle.

    if you happen to take this picture yourself... good job!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nice angle of the building :-D

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty